نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

واکنش گمرک به مرگ گورخر آفریقایی

به دنبال حواشی ایجاد شده در رابطه با تلف شدن یک رأس گورخر آفریقایی در باغ‌وحش صفادشت، معاون فنی گمرک ایران گفت: برای ورود این سه رأس گورخر، ثبت سفارش انجام نشده بود و امکان اظهار به گمرک جهت انجام تشریفات برای ترخیص را نداشت، اما با این حال طی هماهنگی‌های صورت گرفته مجوز خروج داده شده و هر سه گورخر در هنگام ترخیص سالم بوده‌اند.

طی روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که نشان داد گورخرهای وارد شده به گمرک بازرگان سرگردان بوده و حتی از سوی برخی مورد آزار قرار گرفتند که بعد از آن با ورود گورخرها به حیات وحش صفادشت در استان تهران، یک رأس گورخر نر تلف شده است.

رسیدن به بازارهای جهانی از مسیر تقویت و توسعة بازرگانی و توجه به برندسازی می گذرد


رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی, شیمیایی و بسته بندی افزود: در نظام ژنریک هیچ تفاوتی بین داروی ایرانی و خارجی وجود ندارد و مهمترین چالش در توسعه تولید مواد اولیه نگاه سنتی حاکم بر جامعه پزشکی است. نجفی عرب: به داروهای ساخته شده وارداتی، به صورت 100 درصدی ارز 4200 تومانی تعلق میگیرد، اما با توجه به اینکه بخشی از مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی است میتوان گفت: حدود 35 درصد اجزا تشکیل دهنده داروهای ساخته شده داخلی ارز 4200 تومانی می گیرد و به عبارتی 35 درصد قیمت تمام شده دارو را ارز 4200 تومانی تعیین میکند. باتوجهبه اینکه برند لازمة رقابتپذیری در ایجاد تمایز محصول است، متأسفانه اکثر شرکتهای داروسازی ایران در بهکارگیری این اهرم رقابتی موفق عمل نکردهاند و توجه چندانی به این امر مهم نشده و اقدامات اساسی نیز در این زمینه انجام نگرفته است. برند دارو به شرکتهای داروسازی این امکان را میدهد تا گسترة فروش خود را از بازار داخل به بازارهای منطقهای و فرامنطقهای افزایش دهند؛ اتفاقی که برای شرکتهای پرفروش دارو در جهان به وقوع پیوسته است. این پژوهش به روش کیفی و با استفاده از روش تحلیل محتوا، 50 مفهوم در 17 مؤلفة اصلی از عوامل آسیبساز برندسازی در قالب سه بعد ساختاری، رفتاری و زمینهای را شناسایی کرده است. 

صنعت داروسازی صنعتی مهم و تأثیرگذار بر اقتصاد کشور است؛ در عین حال ایجاد و بسط زمینههای رقابتپذیری یکی از اهداف اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران برای بهبود محیط کسبوکار در راستای رسیدن به بازارهای هدف صادراتی است. هدف اصلی پژوهش حاضر، آزمون مدل شناسایی عوامل آسیبساز برندسازی در صنعت داروسازی کشوراست. بر این اساس، این پژوهش درصدد پاسخگویی به این سئول است که آزمون مدل شناسایی عوامل آسیبساز برندسازی در صنعت دارو چگونه است؟ در یک کلام اگر بخواهیم انتظار صنعت از مسئولان را بیان کنیم، این است که تدابیری اندیشیده شود که قیمت تمام شده کالا در ایران مقرون به صرفه و قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد و فشارهای وارده بر صنعت را کم کند. بنابراین برندهای مصرفی نهتنها مدت زمان زیادی پایدار میمانند، در صورت توجه کافی میتوانند به رقابت در گروه خود ادامه دهند. با توجه به حساسیت محصولات دارویی و ارتباط مستقیم آنها با سلامت انسانها باید از زمان ایدهیابی، امکان سنجی اجرایی پروژه تا زمان بهرهبرداری و تولید انبوه مراحل دقیق و کارشناسی تهیه و اجرای طرح صنعتی را در حوزههای سلامت، فنی، مالی، اقتصادی و بازار را به دقت طی نماید. او اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری مراحل دیگر این کارخانه، ۷۰ نفر دیگر هم مشغول بکار شوند. 

مشاهده خبر مشابه:

https://irchem.ir/pharmaceutical/

در حال حاضر این موفقیت نسبت به آن دههها کاهش پیدا کرده است و شرکتهای دارویی بهدنبال راههای جدید برای حفظ موقعیت نام تجاری خود هستند. در کشور ما با وجود شرکتهای متعدد دارویی و لزوم کشف بازارهای جدید و توسعه و رسوخ در بازارهای خارجی برای بهرهگیری از ظرفیتهای بیشتر در تولید، برند شرط لازم برای رقابتپذیری در داخل و رویداد حضور در بازارهای جهانی است. اما با تمهیداتی که در قرارگاه دیده شده است مقام محترم وزارت و معاونین براین مساله اتفاق نظر داشتند که مولکول های جدید وارد فهرست دارویی کشور شود. اما یاد و خاطره سردار سلیمانی و هزاران نفری که به واسطه تروریسم دولتی - و اقتصادی - ترامپ و جنایات او علیه بشریت کشته شدند، آسیب دیدند یا از مواد غذایی و دارویی محروم شدند، همواره خواهد درخشید. وقتی یک دارو از تمامی آزمایشهای بالینی موفق بیرون آمد و اجازه ورود به بازار را گرفت، باید آن را در مقادیر خیلی زیاد یا اصطلاحا در مقیاس صنعتی تولید نمود. نمیتوان این محصول را از سبد خرید افراد حذف نمود. البته در این حوزه نیز احتمالا تفاوت هایی اگر چه جزئی، به لحاظ کیفیت میان تولیدکنندگان داخلی وجود دارد که حتما از سوی شرکت های سازنده محصولات دارویی مورد توجه قرار می گیرد.

رسیدن به بازارهای جهانی از مسیر تقویت و توسعة بازرگانی و توجه به برندسازی میگذرد. برندهای مصرفی دارای چرخة عمر و مرحلة تحقیق و توسعه و بازاریابی کوتاهتر هستند که درنهایت میتواند با سالهای طولانی برندسازی سودآور همراه باشد. در وصف اهمیت برند اینگونه بیان میشود که بیشتر صاحبنظران برندسازی را معادل ساختن یک کسبوکار میدانند (عزیزی و همکاران، 1396). برندسازی فعالیتی که در آن تصویری از برند در قلب و ذهن مشتری ایجاد میشود. کلیه وسایل، مواد، معرفها، کالیبراتورها، وسایل جمعآوری، نگهداری نمونه، مواد و محلولهای کنترل آزمایشگاهی و دندانپزشکی جزء وسایل پزشکی محسوب میشود. نامهای تجاری دارویی موجب برانگیختن اعتماد میشود (شویلینگ و موس، 2004: 380-366). تسکین بیماری، درد و ناراحتی به مراتب نیازی بالاتر از تسکین تشنگی است. یک نام تجاری قوی میتواند از وفاداری زیاد مصرفکننده بهرهمند شود و پس از انقضای حق ثبت اختراع، همچنان فروش فراوانی داشته باشد (شویلینگ و موس، 2004: 380-366). در صنعت داروسازی دستیابی به نام تجاری دارای پیچیدگیهای خاصی است؛ برای مثال، همواره بهبود روابط تجاری در فروش داروهای بدون نسخة پزشک در افزایش وفاداری مؤثر است.