نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

فواید روغن آرگان برای پوست

فواید روغن آرگان برای پوست فواید روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان قطعا محبوب ترین و شناخته شده ترین روغنی است که برای سلامت پوست و مو مفید است. اکثر افرادی که از روغن‌های مفید برای پوست و مو مصون نیستند، حداقل یک بار نام روغن آرگان را شنیده‌اند. من فاطمه حبشی هستم و در این مقاله کوتاه قصد دارم روغن آرگان و خواص آن برای زیبایی، سلامت و جوانی صورت را معرفی کنم. پس با من باش

فواید روغن آرگان برای پوست نمایش

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان را به دلیل خواصی که دارد گاهی «طلای مایع» می نامند. این روغن از دانه های درخت آرگان استخراج می شود. این درخت در مراکش رشد می کند و به همین دلیل روغن آرگان را معمولاً مراکشی می نامند.

روغن آرگان قرن هاست که در آشپزی استفاده می شود، اما چندین دهه است که به عنوان یکی از مواد مفید در محصولات آرایشی و بهداشتی شناخته شده است.

به طور کلی دو نوع روغن آرگان تولید می شود، یکی برای پخت و پز و دیگری برای لوازم آرایشی. اما تفاوت این دو چیست؟ دانه آرگان برای استخراج روغن آرگان برای پخت و پز بو می شود، در حالی که هسته سبز برای استخراج روغن آرگان برای اهداف آرایشی برای حفظ مواد مغذی آن استفاده می شود.

همچنین نگهداری این روغن بسیار مهم است. سعی کنید روغن آرگان را در شرایط مناسب نگهداری کنید. ایده آل در یک مکان تاریک و خنک به دور از گرما و نور خورشید.

علاوه بر این، حتما از بطری های شیشه ای برای نگهداری این روغن استفاده کنید. زیرا نگهداری آن در ظرف پلاستیکی یا فلزی به دلیل وجود عناصر فلزی باعث ناپایداری روغن می شود.

همچنین بخوانید : متن پاکسازی و زیبایی (شعار تبلیغاتی)

خواص روغن آرگان

روغن آرگان یکی از کمیاب ترین و با ارزش ترین روغن های جهان است. سرشار از اسیدهای چرب است اما دو نوع اسید چرب اولئیک اسید و لینولئیک اسید خاص ترین اسیدهای آن هستند.

اسید لینولئیک التهاب پوست و آکنه را کاهش می دهد و سطح رطوبت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. اسید اولئیک نیز اسیدی است که نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا سایر اجزای روغن آرگان راحت تر نفوذ کنند. یکی از خواص مهم روغن آرگان این است که منافذ پوست را مسدود نمی کند. بنابراین عوارض پوستی مانند آکنه و جوش های ناشی از مسدود شدن منافذ پوست به ندرت در مصرف کنندگان روغن آرگان دیده می شود.

علاوه بر موارد فوق، روغن آرگان سرشار از برخی ویتامین‌ها است که برای سلامت پوست و مو ضروری هستند، مانند ویتامین A و ویتامین E. به همین دلیل روغن آرگان می تواند جایگزین مناسبی برای مکمل های تقویت کننده پوست و مو باشد.

خواص روغن آرگان برای پوست

قبل از اینکه ببینیم این روغن چه فوایدی برای پوست دارد، بهتر است به یاد داشته باشیم که روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های مختلف است. به همین دلیل است که این روغن فواید زیادی برای پوست دارد. از خواص روغن آرگان برای پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مرطوب کننده طبیعی پوست

روغن آرگان سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع شده است و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی و نرم کننده پوست شناخته می شود که می تواند در تمام قسمت های بدن استفاده شود. چند قطره روغن آرگان را به پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست نرم و مرطوب شود.

جوانسازی صورت

روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند، بلکه چین و چروک را کاهش می دهد و پوست را جوان می کند. مقدار کمی روغن آرگان را قبل از خواب به آرامی روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را با آب بشویید.

همچنین بخوانید : چگونه روسری ببندیم و آیا روسری به صورت زیبایی می بخشد؟

درمان خشکی پوست صورت

ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان برای کسانی که پوست خشک و اگزما دارند مفید است. مقدار کمی روغن آرگان را روی پوست قرار دهید و به آرامی ماساژ دهید، برای نتیجه سریع از این روش روزانه استفاده کنید.

درمان آکنه صورت

روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که سبوم و التهاب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش کمک می کند. دو بار در روز، کمی روغن آرگان را برای تمیز کردن صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب بشویید و خشک کنید.

لایه برداری و پاکسازی پوست

روغن آرگان را می توان برای پاکسازی و لایه برداری پوست صورت استفاده کرد. لایه برداری منظم سلول های مرده پوست را از بین می برد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

یک قاشق شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان ترکیب کنید و صورت خود را با حرکات دایره ای به مدت ۲ تا ۴ دقیقه ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید.

درمان ترک‌ها و ترک‌های پوستی

روغن آرگان به لطف مقدار ویتامین E موجود در آن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و می تواند برای پیشگیری و درمان ترک های ناشی از بارداری در زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد.

محافظت طبیعی در برابر آفتاب

ترکیبات موجود در روغن آرگان از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند، از پیری و سرطان پوست جلوگیری می کند.

رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون

روغن آرگان یک درمان طبیعی برای التهاب و خارش پوست پس از اپیلاسیون است. یک قطره روغن آرگان را روی پوست صورت یا بدن بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا التهاب پوست برطرف شود.

آرگان بیمار می شود

خوب است بدانید که روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است. در نتیجه می توان از آن برای درمان چین و چروک دور چشم استفاده کرد. می توانید به راحتی هر روز صبح مقداری روغن آرگان را دور چشم خود ماساژ دهید. اگر روغن آرگان را با کمی روغن جوجوبا و چند قطره روغن ویتامین E ترکیب کنید، یک کرم دور چشم حاوی روغن آرگان دارید که می توانید هر روز صبح برای رفع چین و چروک دور چشم از آن استفاده کنید.

همچنین بخوانید : چگونه با انتخاب یک پوشش ساده توجه همه را جلب کنیم؟ (نکات لباس و توصیه های کلی)

روغن آرگان به عنوان بالم لب

در هوای سرد و خشک، لب ها به سرعت خشک و ترک می خورند، روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده لب عمل می کند و خشکی لب ها را کاهش می دهد.

سایر خواص روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل خاصیت نرم کنندگی می تواند برای تقویت مو، ریش و ناخن استفاده شود. روغن آرگان یک روش طبیعی برای تقویت ریش و سبیل است و به عنوان نرم کننده و نرم کننده نیز استفاده می شود. همچنین می توان از روغن آرگان برای افزایش رشد و ضخیم شدن ریش و سبیل استفاده کرد.

روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده طبیعی نیز شناخته می شود و می تواند به عنوان یک درمان طبیعی موخوره استفاده شود. ترکیبات غنی از ویتامین E روغن آرگان فولیکول مو را تقویت کرده و رشد مو را تسریع می کند.

برای موهای خشک و شکننده هفته ای یکبار از ماسک روغن آرگان برای مراقبت از موهای خشک استفاده کنید، 4 تا 10 قطره روغن آرگان را به موها بمالید، خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس صبح با آب بشویید. . و اگر شوره سر دارید، هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید.

علاوه بر این روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری کرده و موها را تقویت می کند. چند قطره روغن آرگان را با حرکات دورانی روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید. از این روش سه بار در هفته استفاده کنید تا به نتایج سریع برسید.

روغن آرگان به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای ناخن های ترک خورده استفاده می شود، روغن آرگان ناخن ها را تقویت می کند و باعث رشد می شود. همچنین روغن آرگان از عفونت های باکتریایی و قارچی ناخن جلوگیری می کند.

در دوره نظافت چرم اطلاعات بیشتری در این زمینه توضیح داده ام.

 

https://fatemehhabashi.com/argan-oil/