نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

آهنگ جدید رضا شیری به نام «عکس دوتایی»

متن آهنگ رضا شیری عکس دوتایی

خیابون خیابون قدم میزنم

تو نیستی و من با تو حرف میزنم

تو این کوچه ها رد پاهای تو

رو زخمای قلبم نمک میزنم

تو رفتی خیالت ولی با منه

شماره شناسنامتم یادمه

من هرکاری کردم بمونی نشد

هنوز عکس دوتایی رو صفحمه


دنیا چقدر کوچیکه درست همونجایی که

تورو میدیدم هرشب تنها نشستم

هوا چقدر تاریکه اومدنت نزدیکه

تورو دیدم وقتی که چشامو بستم


کجا رفتی اخه بگم من به کی

ببین چی آووردی سر زندگی

نشستم و سیگار نفس می کشم

تو چیزی نداری عزیزم بگی

من هرکار کنم باز یه چیزی کمه

چرا بعد تو زندگی مبهمه

نشستم به امید حرفای کی

عزیزم تو چیزی نداری بگی


دنیا چقدر کوچیکه درست همونجایی که

تورو میدیدم هرشب تنها نشستم

هوا چقدر تاریکه اومدنت نزدیکه

تورو دیدم وقتی که چشامو بستم


آهنگ جدید رضا شیری به نام «عکس دوتایی»

ADF یا تغذیه اتوماتیک اسناد چیست؟

ADF یا تغذیه خودکار اسناد چیست؟

ماشین‌های اداری طی سال‌ها راه طولانی را پیموده‌اند. تولید کنندگان به طور مداوم تجهیزات جدیدی را برای آسان کردن کار شما معرفی می کنند. ADF یا تغذیه خودکار اسناد یکی از این تجهیزات است.

در این مقاله، مزایای تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، دستگاه‌های کپی و اسکنر را بررسی می‌کنیم تا ببینیم این ویژگی چقدر برای شما مفید و کاربردی است. ابتدا باید ببینیم ADF چیست و چگونه به سرعت بخشیدن به کار روی این دستگاه ها در طول فرآیند چاپ، کپی، اسکن و فکس کمک می کند.

مخفف ADF چیست و چه کاربردی دارد؟

ADF مخفف Automatic Document Feeder است و بخشی از یک چاپگر، دستگاه کپی یا اسکنر چند منظوره است که یک پشته کاغذ را دریافت می کند و به طور خودکار آن را تغذیه می کند و به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به کاغذ دستی و جداگانه برای چاپ و اسکن هر صفحه چاپ کند. ، کپی یا فکس کنید.

برای اینکه بهتر بفهمیم تغذیه خودکار کاغذ چیست و چه کاربردی دارد، مثالی کاربردی می زنیم. فرض کنید می خواهید تعداد زیادی سند را با سرعت بالا پرینت، کپی، اسکن یا فکس کنید. همچنین ممکن است بخواهید این اسناد از هر دو طرف اسکن شوند. اگر این کارها را به صورت فردی انجام دهیم زمان می برد و برای انجام آن به قدرت و صبر زیادی نیاز داریم. در گذشته این کارها کند و بسیار کسل کننده بودند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کارها با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود و بسیار ساده تر و راحت تر است. یکی از این فناوری ها وجود قابلیت های ADF در این ماشین های اداری است. این فناوری در پرینترهای چند منظوره، دستگاه های کپی و اسکنر تعبیه شده است.

آیا ADF در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی ضروری است؟

پاسخ به این سوال می تواند بله و خیر باشد و کاملاً به استفاده و استفاده شما بستگی دارد. اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید و از کاغذ زیادی استفاده می کنید، برای چاپگرها، اسکنرها و دستگاه های فتوکپی خود به یک ADF نیاز دارید. با این حال، اگر دستگاه شما برای مصارف خانگی یا کارهای کوچک و کم حجم است، احتمالاً نیازی به ADF ندارید.

نحوه عملکرد ADF در چاپگرها، دستگاه های کپی و اسکنر اسناد.

ADF مکانیزمی است که در چاپگرها، اسکنرهای اسناد و اسکنرها تعبیه شده است. این واحد دارای سینی ثبت نام می باشد که ظرفیت محدودی دارد. به طور معمول، این مجوز شامل بین بیست تا پنجاه کتاب و ابزارهای مختلف است.

برای کار با ADF یا تغذیه خودکار اسناد، باید اسناد را در جدول قرار دهید و دکمه روی دستگاه را فشار دهید تا اسناد به طور خودکار ترسیم شوند. با این کار، دستگاه شروع به چاپ، اسکن یا فکس می کند.

کارها به همین راحتی انجام می شود. دستگاه کار را به صورت خودکار انجام می دهد و نیازی به وارد کردن هر برگه به ​​دستگاه و کپی، چاپ یا اسکن تک تک آن نیست. با استفاده از این فناوری در زمان و تلاش صرفه جویی می کنید، به خصوص اگر حجم کاغذ زیادی دارید.

بنابراین متوجه می شویم که ADF یا تغذیه خودکار اسناد در پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی در بالای دستگاه قرار دارد و وظیفه آن هدایت و انتقال کاغذ به دستگاه است تا کار اضافه شده در برنامه برنامه ریزی شده انجام شود و. به صورت خودکار در واقع، بدون این فناوری، ما مجبور بودیم همه چیز را با دست انجام دهیم.

سینی ADF در پرینترها و دستگاه های کپی

تا کنون گفته‌ایم که تغذیه خودکار اسناد (ADF) یکی از ویژگی‌های پرینترها، دستگاه‌های کپی، دستگاه‌های فکس یا اسکنرها است که در آن پشته‌ای از کاغذ در دستگاه بارگذاری می‌شود و دستگاه به‌طور خودکار آن را می‌کشد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون ورودی دستی چاپ، اسکن یا کپی کنید.

سینی های ADF بسته به ابعاد دستگاه اندازه های مختلفی دارند. می تواند بین پانزده تا بیست و پنج برگ در اندازه کوچک و حجم کوچک و بین سی و پنج تا پنجاه برگ در اندازه بزرگ را در خود جای دهد. با عملکرد ADF در دستگاه های فتوکپی و چاپگر آشنا شدیم. بعد، ممکن است بپرسید، آیا می توان از ADF در اسکنرها استفاده کرد؟

تغذیه خودکار اسناد به چاپگرها و اسکنرها

از ADF برای اسکن اسناد استفاده کنید.

اسکنرهای برگه دار که به اسکنر اسناد اداری نیز معروف هستند، ابعاد کوچک تری نسبت به اسکنرهای تخت دارند. در این مدل اسکنر، به جای قرار دادن سند یا تصویر بر روی صفحه اسکن، به صورت یکپارچه به فیدر خودکار اسناد اسکنر (ADF) وارد می شود و می توان آنها را به صورت موازی اسکن کرد، اما با از دست دادن کیفیت. منفجر از تناسب. هرگز با اسکنر تخت اسکن نکنید.

با استفاده از ADF، می توانید چندین صفحه اسناد را اسکن کرده و آنها را به عنوان فایل PDF در رایانه خود ذخیره کنید. اسکنر ویرایش های صفحه را نمایش می دهد تا بتوانید در حین اسکن صفحات را مشاهده کرده و در صورت نیاز مرتب کنید، بچرخانید یا حذف کنید.

ADMK در یک طرف، ADMK در هر دو طرف

کاربردی که در MFP باید به آن توجه شود ADF یک طرفه یا ADF دو طرفه است. یک دستگاه دوبلکس ابتدا یک طرف را اسکن می کند، سپس به طور خودکار همه صفحات را به فرمت جلو به عقب تغییر می دهد و طرف دیگر را نیز اسکن می کند. این بدون توجه به مقدار سفارش به صورت خودکار به همان روش انجام می شود.

اگر ADF یا دستگاه تغذیه یک طرفه است، فقط می توانید برگه ها را در حالت یک طرفه کپی، چاپ یا اسکن کنید. البته، ADF یا تغذیه خودکار اسناد برای پرینترها و دستگاه های کپی دو طرفه سریع تر، مقرون به صرفه تر، بهتر یا آسان تر است. برخی از چاپگرها و دستگاه های کپی دارای یک تغذیه خودکار اسناد و منطقه اسکن مسطح برای هر دو حالت هستند.

ممکن است بپرسید، آیا یک اسکنر مسطح می تواند یک تغذیه خودکار اسناد داشته باشد؟ پاسخ به این سوال بله است، اسکنر مسطح اچ پی یک اسکنر تخت با فیدر اسکن حجیم است.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ADF

قبل از استفاده از ADF، از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

جوهر روی سند کاغذی خشک شده است.

هیچ سوراخ، پارگی یا چینی در سند وجود ندارد و چیزی به آن متصل نیست.

کاغذ به منگنه ها یا هر چیزی که می تواند به مکانیسم تغذیه آسیب برساند متصل نیست.

سند یک فرم چند بخشی یا یک سند صحافی نیست.

کاغذ پوشش پشتی کربنی ندارد

سند هیچ بریده ای ندارد.

عکس ها یا آثار هنری با ارزش ویژه را در فیدر خودکار قرار ندهید. تغذیه نادرست یک سند می تواند باعث ایجاد چین و چروک یا آسیب تصادفی شود. هنگام اسکن اسناد رنگی با کیفیت بالا، توصیه می شود ADF را باز کنید و برگه های جداگانه روی شیشه اسکنر را اسکن کنید یا از یک اسکنر تخت استفاده کنید.

لینک منبع: adf چیست؟  

ارتوپدی چیست؟


ریشه کلمه ارتوپدی یونانی است و Mr. نیکلاس آندری کلمه ارتوپدی را برای اولین بار در سال 1741 از دو کلمه ortho (به معنای درست و صحیح) و pedi (به معنی کودک) ابداع کرد. آیا می دانید این رشته چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

یکی از سوالات متداول دیگران در این زمینه این است که روند تحقیقات در زمینه بیماری چگونه است؟

امروزه جراحی ارتوپدی رشته ای منحصر به فرد و تخصصی است که از بسیاری از ناهنجاری های ماهیچه های اسکلتی انسان پیشگیری و درمان می کند. آیا می دانید چگونه می توان این تخصص را در ایران به دست آورد؟ درآمد متخصصان این رشته در ایران و جهان چقدر است؟ چه نوآوری هایی در این زمینه وجود دارد؟

برای دریافت پاسخ سوالات بالا و همچنین کسب اطلاعات کامل در مورد آن، این مقاله را مطالعه کنید.

ارتوپدی چشم چیست؟

ارتودنسی چیست؟

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که به تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به عضلات و استخوان های بدن انسان می پردازد. سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان به ماهیچه ها، استخوان ها، اعصاب، تاندون ها و رباط هایی اطلاق می شود که به حرکت و عملکرد در بدن انسان کمک می کنند. این حوزه مهم و تخصصی به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های عفونی و مزمن و آسیب های اسکلتی مربوط می شود. اکنون این بخش ابزار مفیدی برای تمامی سنین دارد، از نوزادان با مشکلات مختلف ارتوپدی گرفته تا ورزشکاران جوان و سالمندان آسیب دیده. همچنین انواع اختلالات سیستم عصبی را درمان می کند.

ارتوپدی در ایران

ارتوپدی در ایران

رشته ارتوپدی در ایران نسبتاً جوان است و می توان گفت این رشته قبل از دهه 40 در ایران ناشناخته بود. در آن زمان، شکستگی ها توسط جراحان عمومی درمان می شد. از سال 1345 به بعد به تدریج متخصصان ارتوپدی از سایر نقاط جهان به ایران آمدند و تدریس در این رشته در دانشگاه های ایران از سال 1352 آغاز شد.

آینده شغلی ارتوپدی در ایران

به طور کلی رشته ارتوپدی غیر قابل جایگزینی است و در صورت بروز مشکل در سیستم اسکلتی عضلانی افراد به کمک متخصصین ارتوپدی نیاز دارند. این تخصص نیاز به حوصله و پشتکار زیادی دارد، زیرا اکثر افراد درمان را نزد متخصصان این رشته ترک می کنند و ترجیح می دهند افراد جدیدی را انتخاب نکنند، بنابراین شغل در این زمینه نیاز به صبر دارد. همچنین با توجه به جدید بودن آن در ایران، زمانی که مردم از آن آگاهی و اطلاعات کاملی کسب کنند، می توان گفت که آینده حرفه ارتوپدی در ایران روشن خواهد بود.

درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد و حقوق جراحان ارتوپد در ایران بستگی به محیط کار و زمینه تخصصی دارد. می توان گفت میانگین حقوق کارشناس این رشته در بیمارستان دولتی حدود 50 میلیون تومان در ماه است.

رشته ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یک رشته پزشکی تخصصی است که به درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی (استخوان ها، رگ های خونی، تاندون ها، ماهیچه ها و اعصاب) می پردازد.

مدت زمان تحصیل در رشته ارتوپدی

مدت تحصیل در رشته ارتوپدی پس از اخذ دکتری عمومی 4 سال می باشد. لازم به ذکر است که این دوره در کشورهای مختلف یکسان نیست.

دوره های آموزشی در زمینه ارتوپدی

مراحل تحصیل در این دپارتمان ابتدا درخواست پزشکی عمومی می باشد. پس از آن یک دوره 4 ساله ارتوپدی با آموزش دستیاری دنبال می شود. در پایان این دوره آزمونی برگزار می شود که فرد می تواند در رشته ارتوپدی تخصص داشته باشد.

کدام دانشگاه ها در ایران ارتوپدی ارائه می دهند؟

رشته ارتوپدی دانشگاه شامل موارد زیر است:

علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

علم پزشکی گلستان

دانشکده پزشکی اصفهان

متخصص ارتوپدی در دنیا

آینده ارتوپدی در جهان

افزایش تعداد سالمندانی که به خدمات ارتوپدی نیاز دارند، نیاز به جراحی ارتوپدی را افزایش می دهد. نیاز به این جراحان در مناطق کم درآمد نیز افزایش یافته است که بسیاری از متخصصان و جراحان ارتوپدی برای فعالیت در این زمینه ها ابراز علاقه کرده اند. بنابراین می توان گفت که چشم انداز شغلی خوبی برای متخصصان ارتوپدی در دنیا وجود خواهد داشت.

درآمد ارتوپدی در سراسر جهان

درآمد ارتوپدی در جهان

در دنیا جراحان ارتوپد حقوق نسبتا بالایی دریافت می کنند. معمولاً میانگین درآمد آنها حدود 39000 دلار در سال است. متخصصانی که در مطب یا کلینیک خود کار می کنند نسبت به متخصصانی که فقط در بیمارستان کار می کنند درآمد و حقوق بیشتری دارند. البته این نکته نیز وجود دارد که متخصصانی که در بیمارستان ها کار می کنند می توانند از بیمه درمانی و سایر مزایا برخوردار شوند در حالی که جراحان خوداشتغال باید خودشان این موارد را تهیه کنند.

بهترین دانشگاه های جهان ارائه دهنده ارتوپدی

برترین دانشگاه های ارائه دهنده ارتوپدی عبارتند از:

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه های پنسیلوانیا

جامیار کمبریج

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز