نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

آنچه که زامبی ها می توانند در مورد ورم پا در بارداری به شما آموزش دهند


یوگا به جز کاهش ورم، می تواند فشار خون را کاهش دهد، باعث بهبود خواب بشود، قدرت عضلات مورد نیاز برای زایمان را افزایش دهد و باعث کاهش درد کمر نیز می شود در دوران بارداری ،توصیه می شود که قبل از زایمان، به کلاس های یوگا بروید، تا این که این حرکات را به تنهایی در خانه انجام دهید. پزشک قبل از انجام کار، برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد. پزشک شما ممکن است عکسبرداری با اشعه ایکس یا ام آر آی (MRI) را برای پیشنهاد کند. درعکس برداری با اشعه ایکس یک تکه استخوان از استخوان پاشنه بیرون زده (خار) دیده می شود. سلولیت اغلب عود میکند، بنابراین انجام درمانهای اساسی و ریشه ای سیستم ایمنی با استراحت و تغذیه مناسب، بسیار مهم است. مراقبت خوب از پوست خطر عفونت های پوستی و سلولیت را کاهش می دهد و برای جلوگیری از ورم لنفاوی اکتسابی و عفونت پس از آن ضروری است. خار پاشنه یا التهاب پرده کف پا( فاشیای کف پا یا پلانتار) یکی از علل شایع درد پاشنه است.این بیماری به علت التهاب یک باند ضخیم است که از کف پای شما عبور می کند و استخوان پاشنه پا را به انگشتان پا متصل می کند (فاسیای کف پا ورم فاشیای کف پا که معمولا خار پاشنه نامیده می شود، معمولاً باعث درد شدید می شود که معمولاً با اولین قدم های شما هنگامی که از تخت پای خود را به زمین میگذارید در صبح شروع می شود.پس از مدتی پس از برخاستن و حرکت ، درد به طور معمول کاهش می یابد ، اما ممکن است پس از مدتی ایستادن ، دوباره برگردد.

پرده یا ( فاشیای) کف پای شما به شکل یک زهی است به کمان متصل است ، این پرده باعث ایجاد قوس پای شما می شود و هنگام راه رفتن ضربه هایی که به پا وارد میشود را جذب می کند.اگر تنش و فشار روی این زه بیش از حد زیاد شود ، ممکن است ترک های جزئی در فاشیا ایجاد شود.درست مانند زه کمان که بیش از حد کشیده شود. ورم کف پا بیشتر در دونده ها دیده می شود. این ورم با آویزان کردن پا به پایین بیشتر میشود. داروها : مسکن ها مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB ،) و ناپروکسن سدیم (Aleve) ممکن درد و التهاب ناشی از ورم کف پا را کاهش دهند. هدف اصلی از این کار، کاهش فشار، درد و پینههاست. یکی از راههای مورد استفاده پزشکان برای تعیین دلیل ورم پا و درد مچ پا بررسی آن است که آیا ورم یک پا را درگیر کرده یا هر دو پا به طور مساوی دچار آن شدهاند.گاه باید به علت درد مچ پا و ورم پا توجه کرد. شما میتوانید هر زمان که نیاز داشتید با پزشکان و مشاوران ما در تماس باشید و در صورت لزوم از پزشک مورد نظرتان نوبت بگیرید تا بدون معطلی و در سریعترین زمان ممکن به امورات شما رسیدگی شود.

همچنین مسکنهای غیر استروئید میتوانند در تسکین درد و التهاب کمک کننده باشند. پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند و در مورد برخی روشهای ساده در زندگی روزمره که میتوانند به جلوگیری یا کاهش سرعت آسیب کبدی کمک کنند، به شما مشاوره دهد. تنها داروهایی که میتوانند به کاهش این تورم کمک کنند داروهای ضد التهابی مانند بروفن، سلکسیب یا ناپروکسن هستند. چگونه میتوان ورم پا در بارداری را کاهش داد؟ افرادی که دارای اضافه وزن هستند و کسانی که کفش های نامناسب می پوشند نیز در معرض خطر ورم فاسییت کف پا قرار دارند. البته لازم است ذکر شود که ممکن است عوارض جانبی دیگری نیز در صورت استفاده از این دارو رخ دهد. درد معمولاً در بعد از بیدار شدن از خواب ، بدترین حالت را دارد ، اگرچه در اثر ایستادن طولانی یا ایستادن بعد از نشستن نیز می تواند ایجاد شود. بعد از چند روز هم زانو ورم می کند. رباط ها این استخوان ها را کنار هم نگه می دارند و حرکت را ممکن می سازند. این عوارض بستگی به شدت و همچنین محل آسیب دارند. کارگران کارخانه ها ، معلمان و سایر افرادی که بیشتر ساعات کار خود را صرف راه رفتن یا ایستادن بر روی سطوح سخت می کنند ، می توانند به فاشیای کف پا آسیب برسانند.

مصرف این قرص بر اساس شرایط پزشکی، سن و واکنش بیمار به درمان مشخص میشود. درد و تورم بعد از چند هفته کمتر می شود، ولی اگر درمان نشود، با فعالیت های بدنی شدید بیشتر می شود . درد معمولاً بعد از ورزش بیشتر است ، نه در هنگام ورزش. علاوهبراین در زمینه حجم و مجسمه هم فعالیت میکنم. قوزک بالایی هم باعث حرکت پا به بالا و پایین میشود. پس بیمار باید تا چند ماه بعد از شکستگی از آویزان کردن پای خود به مدت طولانی اجتناب کند و در صورتی که ورم پا زیاد بود میتوان با دراز کشیدن و بالا نگه داشتن پا این تورم را کاهش داد. انجام نرمش های مچ پا بعد از جوش خوردن شکستگی تاثیر مهمی در کاهش تورم آن دارد. در صورت بروز خار پاشنه، میتوانید از روشهای درمانی مانند استفاده از محصولات نرمکننده پوست، استفاده از آبلیمو و سدر، تغییر کفش، استفاده از ضد قارچ و ضد باکتری، و در صورت لزوم مراجعه به پزشک استفاده کنید. 4. مصرف داروهای ضدالتهاب: معمولاً برای کاهش تورم و التیام بافت آسیب دیده استفاده از داروهای ضدالتهابی چون ایپوبروفن و ناپروکسن توصیه میشود.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد متخصص ارتوپد تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد