نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

به روز رسانی وردپرس 5.2


آپدیت 5.2 وردپرس یکی از آپدیت های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.جالب است بدانید که وردپرس همیشه برای اصلاح نسخه اصلی به روز رسانی های اصلی و سپس آپدیت های جزئی را در تاریخ های مختلف ارائه می دهد که به اصطلاح زیر مجموعه های وردپرس هستند. . از به روز رسانی ها اصل است. ما در هر پست یک به روز رسانی بزرگ ارائه می دهیم و در مورد ویژگی ها صحبت می کنیم و می توانید زیر شاخه را در قسمت دانلودها پیدا کنید. این مقاله را با وبلاگ ادامه دهید تا در مورد به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن صحبت کنید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت ها و وبلاگ هایی است که می توانید با استفاده از این سیستم نرم افزاری وب، محتوای سایت خود (متن، فیلم، تصاویر و ...) را مدیریت کنید.

پله وردپرس

وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های عالی را برای وبلاگ نویسان فراهم می کرد و سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت توسعه یافت.

وردپرس به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد، این سیستم کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 ایجاد شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک که از دوستان مت مولنوگ (توسعه دهنده اصلی وردپرس) بود معرفی شد و از آن زمان وردپرس با سرعت و پیشرفت قابل توجهی به محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم برای ایجاد وبلاگ و سایت بر روی مین فریم تبدیل شد. تبدیل به یک ابزار شده است. .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت در دنیا با این CMS ساخته می شوند.

به روز رسانی های وردپرس

همانطور که گفتیم وردپرس یکی از سازندگان وب سایت معروف در جهان است و بسیاری از وب مسترها وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS ایجاد کرده اند. مقاله ای در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص آن در اختیار شما قرار خواهیم داد، اما به طور کلی اولین به روز رسانی این CMS در سال 2003 آغاز شد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب مناسب بود. با XHTML 1.1 (تصویر زیر از نسخه وردپرس 1.1 است)

وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم در حال کار بر روی ویژگی ها و عملکردهای جدید در این نسخه بوده است. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند ویرایشگر بهبود یافته گوتنبرگ، اعتبار سنجی صفحه، برخی رفع اشکال و غیره است.

بهبود و به روز رسانی برای جلوگیری از خطاهای وردپرس

اکثر خطاهای رایج وردپرس معمولا خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربر به پنل مدیریت را مسدود می کنند، به این ترتیب کاربران وردپرس باید تغییراتی را از طریق سرویس FTP برای رفع خطا انجام دهند یا درخواست بررسی از شرکت میزبان داشته باشند.

وردپرس نسخه 5.2 روش جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرده است. به عنوان مثال، با برخی از خطاهای خطرناک، سایت شما ممکن است پیام "این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است" را نمایش دهد.

بنابراین، در نسخه 5.2، وردپرس یک ایمیل برای مدیر سایت ارسال می کند که حاوی یک لینک ویژه برای دسترسی به پنل مدیریت است. با استفاده از این لینک می توانید به راحتی به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی داشته باشید و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

همانطور که گفته شد، این لینک البته مختص آدرس ایمیلی است که به مدیر سایت در وردپرس اختصاص داده شده است. واضح است که این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.

ویرایشگر گوتنبرگ را در وردپرس 5.2 به روز کنید

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بهبودهای مداومی برای بهبود آن صورت گرفته است. وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی را به گوتنبرگ اضافه می کند. از جمله موارد زیر:

بهبود کارایی

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2، عملکرد ویرایشگر به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

معرفی بلوک های جدید

در وردپرس 5.2، بلوک های جدید در ویرایشگر پیش فرض معرفی خواهند شد. البته برخی از آنها ویجت هستند. اما اکنون می توانید از آن در پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این مجموعه به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای هر صفحه و پست یک فید RSS تهیه کنید.

جستجو: قابلیت های جدیدی به جستجوی وردپرس اضافه شده است

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پست های منتشر شده در آنجا را مشاهده کنند.

ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها هستند. البته قالب شما دارای بلوک ها و افزونه هایی است که به موارد قبلی اضافه شده اند. شما به همه اینها نیاز نخواهید داشت. از آنجایی که اکثر نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.

به روز رسانی Core Branch 5.2.1

در نسخه 5.2.1، وردپرس یک به روز رسانی پچ را در 31 می 2018 منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی به وب معرفی کرد. این نسخه 33 باگ مربوط به بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی‌های دسترسی، مروری بر موضوع بین‌المللی‌سازی و بررسی سلامت سایت از همه جنبه‌ها را آزمایش و رفع کرده است.

به روز رسانی های منظم در نسخه 5.2.1

در نوشتن قسمت زبان RTL از ویرایشگر بلوک مشکلاتی وجود دارد. این مشکل در نسخه جدید کاملا حل شده است.

یکی از باگ ها مربوط به اتمام حافظه سیستم های 32 بیتی بود. این باگ در نسخه جدید کاملا رفع شده است.

لینک «به روز رسانی افزونه ها» گاهی دچار مشکل می شود و به صفحه مربوطه منتقل نمی شود که در این نسخه نیز رفع شده است.

در سیستم‌های ویندوز، مشکلی با عدم حذف تابع wp_delete_file_from_directory() وجود داشت. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شده است.

مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشار دادن Shift+Enter برطرف شد.

دو باگ رایج وردپرس مربوط به امنیت و خطاهای PHP در این نسخه رفع شده است.

تابع wp_targeted_link_rel() تجدید نظر شده است و مشکلات مربوط به نقل قول ها و سایر علائم نگارشی برطرف شده است.

PHP و MySQL مورد آزمایش قرار گرفتند، اشکالات جزئی که در آنها رخ داده بود پیدا و رفع شدند.

مشکل سازگاری تابع get_search_form() بررسی شده و مشکل آن به طور کامل حل شده است.

یکپارچگی تست درخواست پروتکل HTTP را تأیید و بهبود دهید.

افزونه TinyMCE مربوط به گزینه های ویرایش به نسخه 4.9.4 آپدیت شد.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد