نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

ارتوپدی چیست؟


ریشه کلمه ارتوپدی یونانی است و Mr. نیکلاس آندری کلمه ارتوپدی را برای اولین بار در سال 1741 از دو کلمه ortho (به معنای درست و صحیح) و pedi (به معنی کودک) ابداع کرد. آیا می دانید این رشته چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

یکی از سوالات متداول دیگران در این زمینه این است که روند تحقیقات در زمینه بیماری چگونه است؟

امروزه جراحی ارتوپدی رشته ای منحصر به فرد و تخصصی است که از بسیاری از ناهنجاری های ماهیچه های اسکلتی انسان پیشگیری و درمان می کند. آیا می دانید چگونه می توان این تخصص را در ایران به دست آورد؟ درآمد متخصصان این رشته در ایران و جهان چقدر است؟ چه نوآوری هایی در این زمینه وجود دارد؟

برای دریافت پاسخ سوالات بالا و همچنین کسب اطلاعات کامل در مورد آن، این مقاله را مطالعه کنید.

ارتوپدی چشم چیست؟

ارتودنسی چیست؟

ارتوپدی یک تخصص پزشکی است که به تشخیص، درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به عضلات و استخوان های بدن انسان می پردازد. سیستم اسکلتی عضلانی بدن انسان به ماهیچه ها، استخوان ها، اعصاب، تاندون ها و رباط هایی اطلاق می شود که به حرکت و عملکرد در بدن انسان کمک می کنند. این حوزه مهم و تخصصی به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های عفونی و مزمن و آسیب های اسکلتی مربوط می شود. اکنون این بخش ابزار مفیدی برای تمامی سنین دارد، از نوزادان با مشکلات مختلف ارتوپدی گرفته تا ورزشکاران جوان و سالمندان آسیب دیده. همچنین انواع اختلالات سیستم عصبی را درمان می کند.

ارتوپدی در ایران

ارتوپدی در ایران

رشته ارتوپدی در ایران نسبتاً جوان است و می توان گفت این رشته قبل از دهه 40 در ایران ناشناخته بود. در آن زمان، شکستگی ها توسط جراحان عمومی درمان می شد. از سال 1345 به بعد به تدریج متخصصان ارتوپدی از سایر نقاط جهان به ایران آمدند و تدریس در این رشته در دانشگاه های ایران از سال 1352 آغاز شد.

آینده شغلی ارتوپدی در ایران

به طور کلی رشته ارتوپدی غیر قابل جایگزینی است و در صورت بروز مشکل در سیستم اسکلتی عضلانی افراد به کمک متخصصین ارتوپدی نیاز دارند. این تخصص نیاز به حوصله و پشتکار زیادی دارد، زیرا اکثر افراد درمان را نزد متخصصان این رشته ترک می کنند و ترجیح می دهند افراد جدیدی را انتخاب نکنند، بنابراین شغل در این زمینه نیاز به صبر دارد. همچنین با توجه به جدید بودن آن در ایران، زمانی که مردم از آن آگاهی و اطلاعات کاملی کسب کنند، می توان گفت که آینده حرفه ارتوپدی در ایران روشن خواهد بود.

درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد و حقوق جراحان ارتوپد در ایران بستگی به محیط کار و زمینه تخصصی دارد. می توان گفت میانگین حقوق کارشناس این رشته در بیمارستان دولتی حدود 50 میلیون تومان در ماه است.

رشته ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یک رشته پزشکی تخصصی است که به درمان، توانبخشی و پیشگیری از بیماری های مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی (استخوان ها، رگ های خونی، تاندون ها، ماهیچه ها و اعصاب) می پردازد.

مدت زمان تحصیل در رشته ارتوپدی

مدت تحصیل در رشته ارتوپدی پس از اخذ دکتری عمومی 4 سال می باشد. لازم به ذکر است که این دوره در کشورهای مختلف یکسان نیست.

دوره های آموزشی در زمینه ارتوپدی

مراحل تحصیل در این دپارتمان ابتدا درخواست پزشکی عمومی می باشد. پس از آن یک دوره 4 ساله ارتوپدی با آموزش دستیاری دنبال می شود. در پایان این دوره آزمونی برگزار می شود که فرد می تواند در رشته ارتوپدی تخصص داشته باشد.

کدام دانشگاه ها در ایران ارتوپدی ارائه می دهند؟

رشته ارتوپدی دانشگاه شامل موارد زیر است:

علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

علم پزشکی گلستان

دانشکده پزشکی اصفهان

متخصص ارتوپدی در دنیا

آینده ارتوپدی در جهان

افزایش تعداد سالمندانی که به خدمات ارتوپدی نیاز دارند، نیاز به جراحی ارتوپدی را افزایش می دهد. نیاز به این جراحان در مناطق کم درآمد نیز افزایش یافته است که بسیاری از متخصصان و جراحان ارتوپدی برای فعالیت در این زمینه ها ابراز علاقه کرده اند. بنابراین می توان گفت که چشم انداز شغلی خوبی برای متخصصان ارتوپدی در دنیا وجود خواهد داشت.

درآمد ارتوپدی در سراسر جهان

درآمد ارتوپدی در جهان

در دنیا جراحان ارتوپد حقوق نسبتا بالایی دریافت می کنند. معمولاً میانگین درآمد آنها حدود 39000 دلار در سال است. متخصصانی که در مطب یا کلینیک خود کار می کنند نسبت به متخصصانی که فقط در بیمارستان کار می کنند درآمد و حقوق بیشتری دارند. البته این نکته نیز وجود دارد که متخصصانی که در بیمارستان ها کار می کنند می توانند از بیمه درمانی و سایر مزایا برخوردار شوند در حالی که جراحان خوداشتغال باید خودشان این موارد را تهیه کنند.

بهترین دانشگاه های جهان ارائه دهنده ارتوپدی

برترین دانشگاه های ارائه دهنده ارتوپدی عبارتند از:

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه کالیفرنیا

دانشگاه های پنسیلوانیا

جامیار کمبریج

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد