نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]

دلایل ایجاد خون در مدفوع بسیار زیاد است. البته اصلاً نگران نباشید، همیشه به این معنی نیست که شما مبتلا به سرطان شده‌اید، بلکه ممکن است نشان‌دهنده خونریزی در دستگاه گوارش باشد یا دلایل دیگری نیز داشته باشد. آن چیزی که بسیار اهمیت دارد، این است که اگر آثار کوچکی از خون در مدفوع شما وجود داشته باشد، به هیچ وجه نمی‌توانید توسط چشم آن را مشاهده کنید. بلکه آزمایش خون مخفی مدفوع برای شما بسیار کمک‌کننده است. اصلاً نگران نباشید این نوع آزمایش هیچ ضرری برای شما ندارد. در این مطلب در جوان ایرانی به طور کامل شرح می‌دهیم که خون مخفی در مدفوع یا مدفوع خونی نشان دهنده چیست، سپس به درمان آن می‌پردازیم.


 


خون مخفی مدفوع نشانه چیست؟

اگر در مدفوع شما خون وجود دارد، ممکن است دستگاه گوارش شما دچار خونریزی شده باشد. درهرصورت این خونریزی طبیعی نیست، دلایل بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب با هم بررسی می‌کنیم.جوان ایرانی (irjavan.com)


خون در مدفون نشان‌دهنده بواسیر یا وریدهای متورم داخل راست‌روده یا خارج از مقعد است.

همچنین ممکن است نشان‌دهنده زخم‌هایی در دستگاه گوارش یا رکتوم باشد.

همچنین خونریزی ممکن است به دلیل پولیپ روده بزرگ نیز باشد.

یکی دیگر از دلایل خون در مدفوع ممکن است به دلیل این باشد که یک ناحیه حباب مانند بر روی دیواره روده بزرگ شما قرارگرفته است.

سرطان کلورکتال نیز ممکن است باعث ایجاد خون در مدفوع شود.

همچنین اگر کم خونی دارید یعنی در واقع بدن شما گلبول‌های قرمز سالم کافی ندارد ممکن است دچار خونریزی شوید.

آزمایش خون مخفی مدفوع چیست؟

در شرایطی که شما عزیزان دچار درد شکم، درد اطراف راست‌روده یا دچار خستگی هستید، ممکن است مبتلا به خونریزی مقعدی باشید اما خودتان خبر نداشته باشید. البته دقت کنید آزمایش خون مخفی مدفوع به تنهایی نشان‌دهنده سرطان روده بزرگ یا هر مشکل گوارشی نیست. بر اساس نتایج آزمایش، پزشک ممکن است برای تشخیص بهتر آزمایش‌های دیگری را نیز برای شما تجویز کند.

درمان خون مخفی در مدفوع [علت ایجاد آن چیست؟]


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد