نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

قیمت خرید و فروش خانه و آپارتمان در قبرس شمالی


قبل از ورود به بحث قیمت آپارتمان در قبرس شمالی بهتر است با هم به عوامل موثر بر قیمت آپارتمان فکر کنیم.

عوامل کلی موثر بر قیمت فروش آپارتمان در قبرس شمالی یورومای


عوامل متعددی بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

عوامل داخلی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

موقعیت مکانی: موقعیت مکانی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت خانه است. منازل در مرکز شهر و مناطق شلوغ ارزان تر از خانه های نزدیک ساحل هستند.

متراژ: متراژ آپارتمان یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن است. آپارتمان های بزرگتر گران تر هستند.

تعداد اتاق خواب و حمام: تعداد اتاق خواب ها و حمام ها نیز بر قیمت خانه تاثیر می گذارد. اتاق‌های دارای اتاق خواب و حمام معمولاً گران‌تر هستند.

نوع خانه: نوع خانه می تواند بر ارزش خانه تاثیر بگذارد. قیمت خانه های نوساز بیشتر از خانه های قدیمی است.

امکانات رفاهی ساختمان: امکانات رفاهی ساختمان نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی با امکانات بیشتر مانند آسانسور، استخر و لابی و سایر امکانات قیمت بالاتری دارند.

نگهداری: نگهداری از یک آپارتمان نیز می تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد. آپارتمان های در شرایط خوب قطعا گران تر هستند.

عوامل خارجی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

شرایط اقتصادی: شرایط اقتصادی نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. در شرایط اقتصادی پررونق بازار املاک، قیمت مسکن در حال افزایش است. به عنوان مثال، بازار املاک و مستغلات در دوره کرونا با رکود و رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شد. این موضوع همچنین تأثیر زیادی بر بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی داشت.

نرخ تورم: نرخ تورم می تواند بر قیمت آپارتمان نیز تاثیر بگذارد. در صورت تورم، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. زیرا بازار املاک یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه گذاری است.

کمیت عرضه و تقاضا: کمیت عرضه و تقاضا نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. در شرایطی که تقاضا برای خرید آپارتمان بیشتر از عرضه است، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. این نکته ای است که در سال های اخیر باعث افزایش قیمت ها در قبرس شمالی یورومای شده است. و با تکمیل زمین ساختمانی و افزایش تقاضا با رشد بسیار بیشتری مواجه خواهیم شد.

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف قبرس شمالی

به طور کلی، قیمت املاک در قبرس شمالی در شهرهای ساحلی بالاتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است که تمامی شهرهای قبرس شمالی ساحلی هستند و تنها شهر بدون ساحل در این کشور لفکوشا پایتخت قبرس شمالی است. البته این مقایسه در مورد مناطق ساحلی سایر شهرها و مناطق غیرساحلی آنها نیز صادق است. این به دلیل محبوبیت مناطق ساحلی برای گردشگری و سرمایه گذاری است. از شهرهای ساحلی قبرس شمالی که قیمت املاک و مستغلات بالاست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گیرنه: گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی است که در سواحل شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است.

فاماگوستا: فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که در سواحل شرقی و جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر به لطف وجود دانشگاه های بین المللی و معتبر یکی از داغ ترین بازارهای اجاره املاک را دارد.

ایسکله: (تلفظ صحیح Iskele) یک شهر ساحلی کوچک در شمال شرقی قبرس شمالی است که به دلیل سواحل زیبای خود یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است.

گیرنه و اسکله شهرهایی هستند که بالاترین قیمت املاک و مستغلات را دارند. قیمت ملک در گیرنه و ایسکله در حال حاضر به طور متوسط ​​بین 1500 تا 3000 پوند برای هر متر مربع است. میانگین قیمت یک آپارتمان در فاماگوستا بین 1000 تا 2000 پوند برای هر متر مربع است.

آینده بازار املاک و مستغلات در شهرهای گیرنه و اسکالا

بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، قیمت ملک در گیرنه و در سواحل در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. این به دلایل مختلفی از جمله:

رشد قبرس شمالی به عنوان یک گردشگری و سرمایه گذاری: قبرس شمالی به عنوان یک گردشگری و سرمایه گذاری در سال های اخیر محبوب شده است. یکی از مواردی که در سال های اخیر توجه سرمایه گذاران بین المللی در قبرس شمالی را به خود جلب کرده است، مقاله ای است که در مجله فوربس، یک مجله اختصاصی سرمایه گذاری آمریکایی منتشر شده است. در سال 2021، مجله فوربس منطقه ساحلی لانگ بیچ در قبرس شمالی را به دلیل ارزش آن به عنوان بهترین مکان در جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات معرفی کرد. در این مقاله دلیل این انتخاب موقعیت عالی، آب و هوای معتدل، امکانات گردشگری و سیاست سرمایه گذاری مناسب است.

بدون پیشنهاد: زمین در جزیره قبرس محدود است. این امر به زودی باعث افزایش قابل توجه قیمت ملک در قبرس شمالی خواهد شد.

بر اساس این عوامل، پیش بینی می شود قیمت مسکن در گیرنه و اسکله هر سال بین 10 تا 20 درصد افزایش یابد. قوانین سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران خارجی مطلوب است. سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور اقامت دائم قبرس شمالی را کسب کنند. در واقع در 5 سال اول پلیس باید سالانه گزارش پزشکی و مالی صادر کند اما بعد از سال پنجم کارت اقامت دائم صادر می شود که باید سالانه در 5 تمدید شود.

آپارتمان پیش خرید شده یا آپارتمان آماده؟

هم پیش خرید آپارتمان و هم خرید آپارتمان آماده در قبرس شمالی دارای مزایا و امتیازات ویژه ای هستند که در ادامه به آنها می پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی از جمله وضعیت مالی، اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک بستگی دارد.

مزایای پیش خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

قیمت کمتر: قیمت پیش خرید یک آپارتمان معمولا کمتر از قیمت یک آپارتمان تمام شده است.

گزینه تغییر طراحی داخلی: خریداران آپارتمانی که پیش خرید کرده اند می توانند تغییراتی در طراحی داخلی آپارتمان خود ایجاد کنند. این شامل تغییراتی است که توسط سازنده به صورت رایگان و تغییر رنگ و نوع مصالح ساختمانی انجام می شود. این تغییرات می تواند ارزش آپارتمان شما را در آینده افزایش یا کاهش دهد.

فرصت اخذ اقامت دائم قبرس شمالی: در حال حاضر خریداران آپارتمان های پیش خرید شده می توانند پس از تکمیل پرداخت اولیه که معادل 35 درصد ارزش ملک می باشد، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند. این قانون ممکن است در آینده تغییر کند و فقط کسانی می توانند بمانند که دارایی های آماده هستند.

افزایش سود و ارزش ملک: افزایش قیمت ملک پیش خرید شده از زمان ساخت پروژه شروع می شود و زمانی که آماده تحویل است به اوج خود می رسد.

مزایای خرید و فروش آپارتمان های پیش ساخته در قبرس شمالی

در دسترس بودن فوری آپارتمان ها: آپارتمان ها بلافاصله در اختیار خریداران آپارتمان های آماده قرار می گیرد.

امکان اجاره آپارتمان: خریداران آپارتمان آماده می توانند آپارتمان خود را اجاره داده و از درآمد اجاره به دست آورند.

منابع مالی کم برای مسکن: افرادی که دارای املاک آماده هستند باید منابع مالی 15000 دلاری را برای زندگی فراهم کنند در حالی که افرادی که دارایی های پیش خرید شده هستند باید منابع مالی 25000 دلاری را تهیه کنند.

در نهایت انتخاب بهترین گزینه به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است بر اساس موقعیت و اهداف خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید: اگر بودجه کمی دارید، خرید آپارتمان از قبل ممکن است گزینه بهتری برای شما باشد.

اهداف سرمایه گذاری خود را مشخص کنید: اگر قصد خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری بلند مدت دارید، ممکن است قبل از خرید آپارتمان انتخاب بهتری برای شما باشد. زیرا ارزش افزوده زیادی را تجربه خواهید کرد.

دانش خود را از پروژه و سازنده ارتقا دهید: قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی در مورد پروژه و سازنده کسب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد