نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

چرا کاغذ در دستگاه کپی گیر می کند؟


چرا کاغذ در ضبط گیر می کند؟ گیر کردن کاغذ کپی یک مشکل بالقوه برای هر کاربر این دستگاه است. در این صفحه به بررسی علل گیر کردن کاغذ و راه های جلوگیری از این مشکل می پردازیم. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی باعث از کار افتادن دستگاه می شود. اگر این اتفاق به طور مرتب رخ می دهد، باید به سلامت دستگاه شک کنید. اما اگر این مشکل بارها تکرار شد، جای نگرانی نیست. در واقع، این اتفاق هر از چند گاهی متداول است.

اگر دستگاه کپی شما به طور مکرر پارازیت می کند، باید این مشکل را حل کنید و دستگاه خود را به دست یک تکنسین مجرب بسپارید. در بیشتر موارد برای حل این مشکل نیازی به تعمیر حرفه ای نیست. با این حال، اگر مشکل به دلیل یک مشکل پیچیده در دستگاه شما ایجاد شده است، باید محصول خود را برای تعمیر به یک متخصص بسپارید. برای اطلاع از قیمت دستگاه کپی با ما تماس بگیرید.

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی چیست؟

یکی از ناراحت کننده ترین مشکلاتی که هر کاربر دیر یا زود با آن مواجه می شود، گیرکردن کاغذ در چاپگر است که می تواند دلایل ساده و قابل رفع یا دلایل سخت افزاری پیچیده ای داشته باشد. تعیین کنید که آیا دستگاه به تعمیرات خاصی نیاز دارد یا خیر. یکی از رایج ترین دلایل گیر کردن کاغذ در عکاسی، استفاده از کاغذ با اندازه اشتباه، پیچ خورده، تا شده یا منگنه است. بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان برای کپی های خود از کاغذهای جدید و با کیفیت و بدون اصل استفاده کنید.

جدا از این موارد که به راحتی قابل رفع هستند، مهم ترین مشکل دستگاه کپی که نشان می دهد این دستگاه باید کار کند، خرابی پیکاپ یا تغذیه کننده کاغذ است. دستگاه کپی از سه قسمت قسمت ورودی، قسمت میانی و قسمت خروجی تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت ها عملکرد خاصی دارند. برای مثال قسمت ورودی وظیفه کشیدن کاغذ به داخل دستگاه، قسمت میانی وظیفه تبادل کاغذ بین قسمت ورودی و خروجی و قسمت خروجی وظیفه خارج کردن کاغذ از دستگاه را بر عهده دارد. آسیب به هر بخشی از پیکاپ می تواند باعث از کار افتادن دستگاه کپی شود. اگر کاغذ در این دستگاه کشیده نشود، ورودی پیکاپ آسیب دیده است، اگر کاغذ داخل این دستگاه گیر کند به این معنی است که قسمت وسط یا خروجی این قطعه مشکل دارد.

دلایل فتوکپی و نحوه انجام آن

با توجه به تجربه کارشناسان و مهندسین ما، گیرکردن کاغذ در دستگاه کپی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که هر یک از این دلایل نیازمند بررسی دستگاه توسط متخصص حرفه ای و با تجربه است. اما برخی از این دلایل ساده و عادی هستند و کاربران با کمی دستکاری می توانند آن را حل کنند. برخی از این راهکارها عبارتند از:

از کاغذ تاشو، مرطوب و رویه های پیچ روی دستگاه استفاده کنید.

نادیده گرفتن علامت ظرفیت سینی کاغذ و قرار دادن کاغذ بیش از ظرفیت دستگاه.

ممکن است کاغذ نازک در دستگاه کپی گیر کند. بنابراین، باید به وزن کاغذ توجه کنید.

چسبندگی کاغذ از بیرون ریختن مناسب کاغذ جلوگیری می کند.

تنظیمات جابجایی کاغذ دستگاه را بررسی کنید. سردرگمی بین این دو باعث گیر کردن کاغذ می شود.

مشکل در پد لاستیکی ADF نیز باعث گیرکردن کاغذ در دستگاه می شود.

جلوگیری از گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

در مورد علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است! پس نکات زیر را به خاطر بسپارید:

از کاغذ تا شده، مرطوب یا فر استفاده نکنید. انواع مختلف کاغذ را با هم در سینی کپی قرار ندهید. کاغذ زیادی را در سینی کاغذ دستگاه کپی قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در سینی باشد.

گیر کردن کاغذ در دستگاه های کپی آوافرهنگ می تواند به دلیل وزن و نوع کاغذ باشد. توجه داشته باشید که کاغذ سبک به راحتی در دستگاه کپی گیر می کند. (برای اطلاع از نوع کاغذ مناسب خودروی خود می توانید به دفترچه راهنمای خودروی خریداری شده مراجعه کنید).

یکی از راه حل های موجود برای حل مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه های کپی، فن کردن کاغذ، تغذیه آن و سپس برگرداندن آن در سینی است. کاغذ داخل سینی را با کاغذ جدید تعویض کنید. راهنمای کاغذ را در صورت نیاز بررسی و تنظیم کنید.

مشکل دیگر این است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با جایی که کاغذ در دستگاه قرار دارد متفاوت باشد، ممکن است کاغذ در دستگاه کپی گیر کند. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه توجه کنید.

اگر سند وارد دستگاه نمی شود، ممکن است لازم باشد مهر و موم لاستیکی ADF را تعویض کنید. برای این کار می توانید با کارگاه اصلی MFP تماس بگیرید.

در هر صورت اگر کاغذ دستگاه گیر کرده باشد می توانید با بازکردن دستگاه کپی و رفع این مشکل به راحتی کاغذ را جدا کنید. اما اگر این مشکل اغلب تکرار می شود، مراجعه به متخصص برای تعمیر کپی ضروری است.

پس از برداشتن کاغذ گیر کرده، بررسی کنید که کاغذ کپی یا تکه های کاغذ کپی در دستگاه باقی نمانده باشد.

تعمیر دستگاه کپی با مشکل گیر کردن کاغذ

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چرا گیر کردن کاغذ در دستگاه های کپی رخ می دهد. اگر مشکل موجود با راه حل های اساسی حل نشد، باید به دنبال تعمیر حرفه ای باشید. برای رفع این مشکل به یک تعمیرکار مسلط به تعمیر دستگاه های کپی و به طور کلی دستگاه های اداری نیاز دارید. کادر فنی توزیع کنندگان دستگاه کپی با شرکت در دوره های آموزشی بین المللی می توانند آخرین دانش و گواهینامه ها را کسب کنند. مرکز تعمیر کپی پس از تجزیه و تحلیل و گذراندن چندین آزمون علمی و نظری، تکنسین ها و کارشناسان را انتخاب می کند. بنابراین مهندسین و کارشناسان ما قادر به ارائه خدمات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی می باشند.

عزیزان ما توصیه ما به شما این است: اگر هنگام استفاده از دستگاه کپی با گیرکردن کاغذ مواجه شدید، پس از انجام اقدامات لازم، دستگاه خود را به دست کارشناسان بسپارید. مرکز تعمیرات کپی با بکارگیری مجرب ترین کارشناسان توانسته است کیفیت خدمات تعمیرات را به حد استاندارد قابل قبولی و طبق آخرین متدهای جهانی برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد