نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

آشنایی با خدمات شبکه غیر فعال


سوال این است که وب سرویس های غیرفعال چیست؟ اما برای آشنایی با این مفهوم ابتدا باید «شبکه» را بشناسید. شبکه چیست و چه نقشی در زندگی ما دارد؟!

در مقاله قبلی (Active Network Services) شبکه و نقش آن را توضیح دادیم. حال مجدداً توضیح مختصری در مورد شبکه می دهیم و سپس به سراغ موضوع اصلی مطالب خود یعنی: خدمات پسیو شبکه  می رویم.


بنابراین تا پایان این مقاله با کارنو R&D همراه باشید.

شبکه چیست؟

شبکه به مجموعه‌ای از سیستم‌ها و ارتباطات رایانه‌ای، سخت‌افزار و نرم‌افزار اطلاق می‌شود که بستری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها برای کاربران فراهم می‌کند.

به عنوان مثال: یک مدیر پایگاه داده می تواند به داده های همه مشتریان (سیستم های هر کارمند) از طریق شبکه دسترسی داشته باشد.

امروزه شبکه ها نقش مهمی در هر کسب و کاری ایفا می کنند و در تمامی حوزه های ارتباطی اعم از پزشکی، علمی، نظامی و حتی کاربردهای خانگی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی شبکه از دو بخش مهم سخت افزاری (شبکه غیرفعال) و نرم افزاری (شبکه فعال) تشکیل شده است.

اکنون به توضیح مهمترین بخش شبکه یعنی شبکه غیرفعال می پردازیم.

شبکه غیرفعال چیست:

منفعل در لغت به معنای منفعل است و زنجیر منفعل به معنای: زنجیره منفعل است. حال این سوال پیش می آید که چرا شبکه های پسیو در مقایسه با شبکه های فعال منفعل هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که شبکه های غیرفعال نمی توانند سیگنال تولید کنند و مسیری برای انتقال سیگنال هستند. در واقع شبکه های غیرفعال به عنوان زیرساخت شبکه فعال محسوب می شوند و از این رو راه اندازی و نصب سخت افزار شبکه بسیار مهم و حیاتی است.

در واقع اگر اشتباه کوچکی در انتخاب دستگاه غیرفعال و سرویس های پیکربندی آن رخ دهد، نرم افزار شبکه را از بین می برد و کاربران دچار مشکلات زیادی می شوند. این مشکلات می تواند انتقال کند داده، قطع شدن شبکه یا اتصال و غیره باشد.

سرویس شبکه غیرفعال:

برای راه اندازی یک شبکه غیرفعال باید چند قدم برداشته شود. فراموش نکنید که برای بهینه سازی زیرساخت شبکه خود به شرکت های فناوری اطلاعات و تکنسین های حرفه ای مراجعه کنید.

در نتیجه می توان گفت: به مجموعه وظایفی که برای راه اندازی یک سخت افزار یا شبکه غیرفعال انجام می شود، سرویس شبکه غیرفعال می گویند.

خدمات بی صدا در شرکت فناوری و فناوری کارنو:

مهندسی و فناوری کارنو به پروژه های غیرفعال و فعال شما رسیدگی می کند و می توانید با مطالعه این زیر عنوان با خدمات شبکه غیرفعال در این گروه آشنا شوید.

خدمات غیرفعال برای شبکه ها شامل موارد زیر است. از جمله:

مشاوره رایگان.

یک نقشه شبکه غیرفعال طراحی کنید.

نظارت بر نقشه شبکه غیرفعال در حین اجرا.

خدمات کابل و سیم برای شبکه

مونتاژ و چیدمان قفسه ها.

تست شبکه

مشاوره رایگان:

اولین قدم برای خدمات پسیو و پیکربندی شبکه این است که با تیم فنی و فنی کارنو تماس بگیرید و پس از تعیین بودجه و انتظارات شبکه، انتظار دریافت راهنمایی و اطلاعات مورد نظر خود را داشته باشید. همیشه به یاد داشته باشید که مشاوره گرفتن از تیم حرفه ای مناسب می تواند به شما کمک کند و از هدر دادن پول و بودجه خود جلوگیری کنید.

طراحی و پیاده سازی نقشه شبکه غیر فعال:

مرحله بعدی طراحی منابع وب با یک تیم حرفه ای و مجرب است. این طراحی باید دقیق، هوشمند و مطابق با استانداردهای موجود باشد. اگر حتی کوچکترین اشتباهی در حین برنامه ریزی و اجرای پروژه انجام شود. به یاد داشته باشید که این امر پیامدهای منفی بسیاری دارد و باعث اختلالات زیادی در شبکه می شود. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر می خواهید مشکلات و مشکلات شبکه را پس از شروع پروژه برطرف کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید و ممکن است این هزینه ها از هزینه اولیه صرف شده برای ساخت شبکه بیشتر شود. بنابراین، باید توسط یک تیم متخصص و مجرب برنامه ریزی شود تا از آسیب مالی و ضرر مالی جلوگیری شود.

مانیتورینگ در حین نگاشت غیرفعال شبکه:

موضوع مهم دیگری که باید در اجرای نقشه غیرفعال در نظر گرفت، نظارت و بازدیدهای لحظه ای است. عدم انجام این کار در حین بازرسی نیز احتمال خطا را افزایش می دهد. بنابراین، مهندسان این تیم باید نظارت دقیق و لحظه ای بر روند اجرای شبکه انجام دهند.

خدمات نصب و سیم کشی برای ارتباطات:

یکی از مهمترین وظایف در حین خدمات سخت افزاری شبکه، تعیین بهترین راه برای کابل و سیم است. همچنین در هنگام سیم کشی باید از لوله ها و مجراها بر اساس نیاز خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سیم کشی از استانداردهای خاصی پیروی می کند و این استانداردها باید در حین اجرا رعایت شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد