نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

نکته یاب

مجله اینترنتی نکته یاب

همه دلایلی که چرا دکمه های ماشین ظرفشویی کار نمی کنند


دکمه های ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین قطعاتی است که تمامی دستورات کاربر را به سیستم محصول منتقل می کند. پس در صورت وجود ایراد در این قسمت بسیار طبیعی است که شاهد کاهش عملکرد دستگاه و عدم فعالیت آن باشید. البته و خوشبختانه خرابی دکمه دستگاه اتفاقی نادر است. اما با وجود احتمال کار نکردن این قطعات، در این مقاله  پایدار سرویس با دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی و روند تعمیر آنها آشنا می شویم.

مهم ترین دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی است

دکمه های دیش نادرست و ناکارآمد به دلایل زیادی رخ می دهد که ممکن است ربطی به عملکرد فنی دستگاه نداشته باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از مهم ترین دلایل کار نکردن دکمه های مکانیکی شامل موارد زیر است.

تصویر سنسور دستگاه آسیب دیده است

قفل کودک را فعال کنید

برد الکترونیکی شکسته

عدم تمیزی و تمیزی دکمه.

خرابی سیم کشی برق
برای تعمیر ظرفشویی بوش در تهران کلیک کنید.

دلیل اصلی کار نکردن دکمه ها

در بین همه این موارد، خرابی برد الکترونیکی می تواند مشکل جدی تر و آسیب زاتر باشد. برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی مغز ماشین و مرکز فرماندهی محسوب می شود. بنابراین نقص در این قطعه می تواند باعث خرابی های بیشتری شود و اپراتور نتواند دستور را انجام دهد. در واقع باید در نظر داشت که آسیب به برد الکترونیکی عواقب زیادی از جمله کار نکردن دکمه های دستگاه دارد. بیشتر بخوانید: تاریخچه ماشین ظرفشویی

تاچ پد دستگاه آسیب دیده است

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای صفحه لمسی هستند که برنامه های دستگاه را از طریق دستورات اجرا می کند. اگر این پنل های لمسی آسیب ببینند، نمی توانید برنامه انتخاب شده را اجرا کنید. همچنین باید در نظر داشته باشیم که این صفحات لمسی بسیار حساس هستند و در صورت بروز نقص جزئی نیاز به تعویض و تعمیر خواهند داشت. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از دستگاه، دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید تا عملکرد این قطعه حفظ شود. همچنین توصیه می شود در صورت بروز هر نوع نقص با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

قفل کودک و دکمه ها کار نمی کنند

یکی از ویژگی های ماشین ظرفشویی امکان جلوگیری از دسترسی کودکان به آن یا اجرای دستورات از طریق آن است. در واقع والدین با فعال سازی این برنامه دسترسی به سیستم دستگاه و فعال سازی دکمه ها را محدود می کنند. بنابراین طبیعی است که دکمه های دستگاه در حین اجرای این عملکرد هیچ گونه فعالیتی را نشان ندهند. برای حذف این ویژگی و جلوگیری از کارکرد آن، از پشتیبانی محصول یا مدیریت محصول کمک لازم را دریافت کنید.

دکمه های ابزار را پاک نمی کند

یکی از دلایل کار نکردن دکمه های دستگاه گرد و غبار و کثیفی است. یکی از دلایل اصلی کار نکردن کنترل پنل بالا، کثیف بودن دکمه است. اگر متوجه شدید که این نواحی تمیز نیستند، توصیه می کنیم جوش ها را با یک برس، یک برس کوچک یا یک مسواک تمیز کنید. البته قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که برق قطع است.

اختلالات و اشکال در سیم کشی برق

یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی آسیب و تداخل در سیم کشی حساس دستگاه است. با توجه به ساختار پیچیده و حساسیت سیستم الکترونیکی اجرا شده در دستگاه، توصیه می شود تعمیرات لازم زیر نظر تکنسین مجرب انجام شود.

پنل ماشین ظرفشویی را ریست کنید

اکنون که به طور کلی با دلایل اصلی کارکرد کلیدهای دستگاه آشنا شدید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کنترل پنل این دستگاه را ریست کنیم؟ این عمل معمولا زمانی انجام می شود که ماشین لباسشویی مانند قبل کار نکند. برای تنظیم مجدد کنترل پنل، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ماشین ظرفشویی را خاموش کنید: ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کنید و صبر کنید تا همه چیز به حالت عادی برگردد.

2. فشار دادن چند دکمه: در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی، می توان با فشار دادن چند دکمه به طور همزمان، کنترل پنل را بازنشانی کرد. به عنوان مثال، برخی از ماشین های ظرفشویی از شما می خواهند که دکمه های Start و Cancel را همزمان فشار دهید.

3. انتظار: پس از فشار دادن دکمه ها، باید منتظر بمانید تا کنترل پنل مجددا راه اندازی شود و سیستم به حالت اولیه خود بازگردد. طول این فرآیند ممکن است برای هر مدل ماشین ظرفشویی متفاوت باشد، بنابراین راهنمای ماشین ظرفشویی خود را برای دستورالعمل های نحوه نصب مجدد بررسی کنید.

4. دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید: پس از مدت زمان طولانی انتظار، ماشین ظرفشویی را روشن کنید و مطمئن شوید که همه دکمه ها به درستی کار می کنند.

توجه داشته باشید که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای دکمه "تنظیم مجدد" هستند که می توانید با فشار دادن آن، کنترل پنل را مجددا تنظیم کنید. در هر صورت، قبل از اقدام به تنظیم مجدد کنترل پنل، دفترچه راهنمای مالک ماشین ماهیگیری خود را بخوانید و دستورالعمل ها را به دقت بررسی کنید.

مراحل تعمیر کار نکردن دکمه ماشین ظرفشویی

در قسمت قبل علل و اصول خرابی دکمه ماشین ظرفشویی را بررسی کردیم. لازم به ذکر است که راه حل های زیادی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. در اینجا نحوه تعمیر کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی آورده شده است.

در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی برای نشان دادن وضعیت این عملکرد از کلید و قفل یا علامت CL استفاده می شود.

اگر هر یک از این نمادها را روی صفحه دستگاه خود مشاهده کردید، باید کنترل‌های والدین را خاموش کنید. برای این کار به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

گاهی اوقات به دلیل آخرین برنامه ای که برای خاموش کردن ماشین ظرفشویی استفاده کرده اید، این دکمه ها خراب می شوند. در این صورت توصیه می شود دستگاه را ریست کنید.

اگر هر یک از پد لمسی و فرمان آسیب دیده باشد، باید توسط تکنسین تعویض شود.

راهنمای تعمیر عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی انواع مختلفی دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. برای استفاده صحیح از دکمه ها، ابتدا باید دستگاه را طبق دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما باز کنید. سپس وسایل منزل مانند بشقاب، قاشق و کارد و چنگال را طبق دستور سازنده در ماشین ظرفشویی قرار دهید. برای شستشو باید دکمه مناسب را انتخاب کرده و شروع به شستشو کنید. این دستگاه دارای دکمه های مختلفی مانند شستشوی سریع، شستشوی سنگین، شستشوی آهسته می باشد. با توجه به ویژگی های مبلمان منزل و میزان آلودگی، بهتر است روش مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی برای استفاده از ماشین ظرفشویی باید دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید و با توجه به نوع و ویژگی های تجهیزات بهترین روش را انتخاب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد